Уміння знижувати емоційне напруження в партнера по
спілкуванню є однією з найефективніших навичок стресостійкої поведінки, тому що
припускає наявність здатності зайняти дисоційовану (зовнішню стосовно стресової
ситуації, своїх емоцій, отже, контрольовану) позицію. Ця здатність є
вирішальною для вирішення будь-якої психологічної проблеми, для виходу зі
стресової ситуації.
Найчастіше причиною емоційної напруженості є міжособистісний конфлікт. Динаміку його
виникнення й розвитку можна представити у вигляді чотирирівневої піраміди.
Конфлікт починається
там, де сторони наполягають на своїх способах реалізації інтересів, не зважаючи
на можливості сполучення інтересів, перебільшуючи ступінь їхньої несумісності.
Це викликає збільшення емоційного напруження й проективного приписування
опонентові ворожих намірів, агресивності. Визначальним для виникнення
міжособистісного конфлікту є перехід від раціонального обговорення протиріч до
емоційних обвинувачень партнера із втратою логіки та предмета суперечки.
Дуже актуальна тема, особливо для мене!
ОтветитьУдалитьПривет
ОтветитьУдалить