вторник, 5 февраля 2013 г.

Зниження емоційного напруження в конфлікті

Уміння знижувати емоційне напруження в партнера по спілкуванню є однією з найефективніших навичок стресостійкої поведінки, тому що припускає наявність здатності зайняти дисоційовану (зовнішню стосовно стресової ситуації, своїх емоцій, отже, контрольовану) позицію. Ця здатність є вирішальною для вирішення будь-якої психологічної проблеми, для виходу зі стресової ситуації.


Найчастіше причиною емоційної напруженості є міжособистісний конфлікт. Динаміку його виникнення й розвитку можна представити у вигляді чотирирівневої піраміди.
Конфлікт починається там, де сторони наполягають на своїх способах реалізації інтересів, не зважаючи на можливості сполучення інтересів, перебільшуючи ступінь їхньої несумісності. Це викликає збільшення емоційного напруження й проективного приписування опонентові ворожих намірів, агресивності. Визначальним для виникнення міжособистісного конфлікту є перехід від раціонального обговорення протиріч до емоційних обвинувачень партнера із втратою логіки та предмета суперечки.



2 комментария: